نرم افزارداشبوردهای شاخص های مالی

هر بخش یک بنگاه اقتصادی نوعی اطلاعات تهیه می‌کند که توسط مدیر برای اندازه گیری عملکرد آن بخش مورد استفاده قرار می گیرد. این اطلاعات ممکن است به عملیات، وضعیت مالی کل شرکت و یا عملکرد تامین کنندگان و مشتریان یک شرکت مربوط شود اما این اطلاعات به خودی خود مفهومی را به دنبال ندارند و زمانی که با معیار ارزیابی چون روند شرکت، متوسط صنعت و شرکت‌های مشابه مورد مقایسه قرار می‌گیرند، می‌توانند به مدیران سازمان کمک کنند تا گرفتار اشتباهات حاصل از اطلاعات گمراه کننده نشوند.
نرم افزار داشبوردهای شاخص های مالی شرکت ویرا، از مجموعه سیستم های لایه حسابداری مدیریت می باشد و برای مدیران شرکت های بزرگ که نیاز به آگاهی از عملکرد بخش های مختلف سازمان خود دارند طراحی شده است
داشبورد ها در تجزیه و تحلیل کردن داده ها و ارائه اطلاعات جهت رسیدن به اهداف کسب و کار، بسیار کارآمد هستند. با داشبورد، اتفاق های افتاده در سازمان را در کمترین زمان می توان نظارت کرد و بر اساس آن تصمیمات موثری اتخاذ کرد. اما بررسی کردن گزارش های سنتی به زمان بیشتری نیاز دارد. در نتیجه گزارش های سنتی برای نظارت سریع و تصمیم گیری مورد استفاده قرار نمی گیرید، بلکه برای دیدن جزئیات بیشتر کارها و بررسی های جزئی تر قابل استفاده می باشند.
با ابزار داشبورد شاخص های مالی، امکان تعریف شاخص های مالی بر اساس اقلام کلیدی از صورتهای مالی ویا گزارشات هیئت مدیره و با توجه به نیاز هر سازمان فراهم می گردد و اطلاعات از پایگاه داده و سایر انباره های داده، به صورت لحظه ای یا دوره ای، بازیابی و در قالب ها و نمودارهای از پیش تعریف شده به نمایش در می آید. ابزار داشبورد شاخص های مالی ویرا، با ملموس تر نمودن اطلاعات، تسهیل در مشاهده و گروه بندی اطلاعات، امکان اندازه گیری عملکرد سازمان و مقایسه آن با وضعیت برنامه ریزی شده را فراهم می کند.